Ahad, 29 Januari 2012

Siapa Juara Lagu Ke-26


    Juara Lagu ke-26 telah pun berlangsung semalam bersamaan 29 Januari 2012 pada pukul 9 malam. Bagi mereka yang tidak sempat menonton siaran langsun di TV3 semalam, berikut ialah keputusannya.


    Seperti yang diduga olehku dan ramai lagi, Awan Nano yang dinyanyikan oleh Hafiz telah merangkul Vokal Terbaik dan pemenang pertama Juara Lagu ke 26 ini. Wow! Hebatnya vokal Hafiz pada malam tersebut. Persembahan yang sangat simple tetapi dengan vokal yang mantap telah berjaya menambat hati 30 orang juri yang mengadili pertandingan ini walaupun mungkin bukan semua juri tersebut. Pakaian Hafiz pada malam tersebut hanyalah sehelai baju T dan seluar panjang sukan persis video klip Awan Nano sebelum ini.





    Tempat kedua disandang oleh 3 Suara dengan lagu Beribu Sesalan. Persembahan mereka juga agak mantap dan hebat. Persembahan Shila Hamza, Ning Baizura dan Jacklyn Victor ini telah berjaya menggondol salah satu daripada tiga tempat teratas.




   Tempat ketiga pula dimenangi oleh Faizal Tahir dengan lagu Karma.




   
Sementara itu persembahan terbaik diserahkan kepada Alyah dengan persembahan alah-alah patung dalam kotak muzik. Vokal Alyah juga tidak kurang hebatnya namun nasib Hafiz lebih baik pada malam tersebut. Kemunculan hero kisah hati (Remy Ishak) pada penutup persembahan menjadikannya lebih menarik.











     Dalam pertandingan Juara Lagu kali ini, pihak penganjur telah menyediakan satu anugerah khas iaitu Anugerah Juara Mobile Celcom. Anugerah ini dimenangi oleh lagu Sedetik Lebih berdasarkan lagu yang paling banyak dimuat turun (download0.













0 ulasan:

Catat Ulasan

Apa komen anda?

Jangan tengok je, komen la sikit...

Template by:

Free Blog Templates